close
Blogtrottr
udn家婦繽紛
udn家婦繽紛:提供聯合報家庭版與婦女與繽紛版的精采內容,個人生命體驗、愛情哲學、親子互動、小品故事,以及幽默笑話等娓娓道來。 
Manage your social media

Best social media tool for image publishing to Facebook and Twitter. Look amazing and delight your followers. Get 40% off when you sign up today.
From our sponsors
迷偶像/藏鏡人與包青天
Oct 25th 2013, 19:27

小時候非常迷黃俊雄布袋戲,戲中人物可說是貨真價實的「偶」像。史豔文英俊瀟灑、溫文儒雅,是所有女生心目中的白馬王子。但我看膩了一成不變的正派,悄悄迷上反派的「藏鏡人」。

黑布蒙面的藏鏡人代表著黑暗與神秘,他一出場就「轟動武林,驚動萬教」,開口就是:「順我者生,逆我者亡。」卻有不為人知的無奈與痛苦潛藏在內心深處,當他沉重念著:「藏龍臥虎今儒夫,鏡裡罪容化成無,人情冷暖難回首,嘆留多少傷心事……」總令年紀小小的我盪氣迴腸。

愛上藏鏡人的神秘與哀愁,彷彿在我心裡埋下一顆小小的種子,悄悄地影響我的戀愛觀,我喜歡具有神秘感的異性。沒想到,在情場上跌了一大跤的幾年後,我卻嫁給是非分明的「包青天」。外子從小品學兼優,會把青年守則熟記的他呆板得很,婚後的日子自然無太多浪漫和情趣可言。

經過二十年的磨合,「包青天」的硬脾氣軟化了、臉部線條也柔和許多。互相包容,多欣賞對方的迷人之處,是我迷偶像以外,時時勤練的「武功」。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    linevpn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()