Blogtrottr
批踢踢實業坊 ask 板
 
Need cooking inspiration?

Have a passion for cooking delicious meals or need inspiration for your next dish? Daily food fares to quench your palette when you subscribe to Recipe ideas.
From our sponsors
[請問] 銀行可未經同意影印我的身分證嗎?
Oct 16th 2013, 13:01, by szczerbiak

作者szczerbiak (Queeny & Kevin)

站內ask

標題[請問] 銀行可未經同意影印我的身分證嗎?

時間Wed Oct 16 13:01:38 2013

剛才至合作金庫某分行兌現支票, 行員要求於票據背後除了背書之外加註聯絡電話, 我表示於法無據不願留下電話。 於是該行某行員(可能是管理職)就說:「沒關係把他的身分證影印下來!」 就拿去影印了。 我後來跟他們說金管會有規定支票兌現可以影印身分證嗎。 他們才把影本還我。 我想問,是不是真的有規定可以留我的聯絡電話?不留還直接影印我的身分證。 我拿回一份,不確定是否他還有一份。 我很不爽,請問如何申訴?向金管會?還是合庫的客服呢? -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 42.70.167.228

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    linevpn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()