close
Blogtrottr
Yahoo!奇摩股市 - 傳產綜合
Yahoo!奇摩股市 
Free Bestselling eBooks

Free national bestsellers for your eReader - Fiction, Nonfiction & more! Join 1.5 million book lovers now. Sign-up in under 10 seconds to get the free daily email.
From our sponsors
BMI值超標 恐影響保費
Oct 27th 2013, 03:40

BMI值超標 恐影響保費
2013/10/27 11:40中央社

(中央社記者吳靜君台北2013年10月27日電)錠嵂保經提醒,體重過重、過輕者都會影響保險公司在風險上的評估,甚至是會給過高或過低者不同比例的保費調整。

錠嵂保險經紀人公司表示,隨著國人經濟能力提升,飲食、生活型態及消費習慣改變,高熱量、高油、高糖、高鹽及過度精緻化的飲食趨勢,增加國人肥胖及慢性病的風險。

錠嵂保經指出,過度肥胖除了在投保上會遭受限制,罹患慢性病的比例也會拉高,BMI大於24的民眾,罹患心臟病的機率比正常值人高。因此基於風險控制,投保時保戶的體重,保險公司也會有所衡量。

錠嵂保經表示,保險公司衡量保戶體重是否標準,多以身體質量指數(BMI值)為參考依據,因為體重過重或過輕罹患疾病的機率,較一般人高,因此保險公司在風險評估上會依據保戶的BMI值過高或偏低,給予不同比例的保費調整。

錠嵂保經指出,體重過重或過輕,保單也可能會延期承保,保險公司會給予保戶3至6個月的觀察時間,觀察期後,再視保戶的體重狀況給予核保的評估。另外保險公司也會採取限額承保方式,以管理未來可能產生的風險。若是體重超出承保範圍過多,保險公司甚至會採取拒保方式處理。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    linevpn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()